Kunskapsbank

Läs våra whitepapers om teman relaterat till e-handel, PIM och omnikanal

Whitepapers

Är du en av de som börjar tappa översikt och kontroll över all din produktinformation som skall publiceras i ett ständigt ökande antal marknadsförings- och försäljningskanaler? I detta whitepaper skriver vi mer om hur du kan få tillbaka kontrollen och samtidigt bli effektivare i ditt arbete med publicering och underhåll av din produktinformation i alla kanaler.

Valet av e-handelsplattform är en komplex uppgift och det är många aspekter att ta hänsyn till. I detta whitepaper har vi sammanställt sju avgörande frågeställningar som du måste undersöka och ta hänsyn till när du väljer plattform för att hjälpa er i denna process.

E-handel för B2B växer i snabb fart och i många segment börjar nätet bli den föredragna kanalen att handla. Möjligheterna är stora för de som satsar på e-handel men för att lyckas få de resultaten man önskar måste ett grundligt förarbete utföras. Med utgångspunkt i kundresan till en professionell köpare går vi i detta whitepaper igenom hur du som B2B aktör ska tänka för att lyckas med e-handel.

Produktinformation är en strategisk och central tillgång för alla som arbetar med försäljning i en eller flera kanaler. I detta whitepaper går vi igenom vad Product Information Management är och hur du praktiskt kan arbeta med detta för att se till att arbetet med er produktinformation genomförs på ett sätt som skapar mest möjligt värde för företaget.

Under de senaste åren har många talat om Omnikanal och hur centralt detta är inom modern handel. Vi på Ateles har följt och arbetat med Omnikanal under denna period och redovisar i det här dokumentet de stora trenderna just nu och vad företag har gjort under dessa år. Denna artikelserie är uppdelad i tre delar (Inledning och Cross Commerce, Personalisering, Innehåll och Organisation).

Kan vi hjälpa dig med något? Kontakta oss idag!