Conversion specialist till Ateles

Det finns ett ordspråk som lyder: “ - If you want to go fast, go alone. If you want to go far go together.”
 
Vi på Ateles tror på att jobba tillsammans för samma mål och vi är djärva när vi säger att vi vill gå så långt att vi skapar nordens bästa arbetsplats. Det är en ständig strävan med det är vad vi tror på och det är vår uttalade vision.

#weareateles

På det profesionella planet kan vi säga att vi är ”tech”, tillväxt och innovation, allt stöpt i en form där vi älskar ehandel. På det personliga planet är vi drygt 65 personer som trivs ihop, jobbar för att utveckla oss själva, de bolag vi arbetar med och mellan varven tar en AW när vi känner att det behövs.

Ateles är ett bolag som hela tiden utvecklas och förändras. Vi söker dig som vill vara här, vill jobba tillsmmans med oss och som vill vara med och bygga vår gemensamma arbetsplats. Som Conversion specialist kommer du vara en del av Ateles Business Optimization Team som leds av Anders Hagenbjörk.

Rollen

I rollen utvecklar och realiserar du våra kunders digitala strategier genom att optimera våra kunders digitala handel, driva A/B tester samt förbättra konverteringen. Det är ett nära samarbete med SEO, UX, Business Intelligence och grafisk design. Vid ny design och nya lösningar till kund agerar du intern gatekeeper för att säkerställa att våra lösningar håller måttet CRO-mässigt.

Dina huvudsaklig arbetsuppgifter är att leverera tjänster där du:

·       Är med och sätter konverteringsstrategier.

·       Identifierar tekniska, funktionella och strategiska hinder i våra kunders flöden samt bygga hypoteser för hur vi kan minska dessa i syfte att ta fram processer och rekommendationer för hur vi tillsammans med kund förbättra dessa flöden.

·       Sätter upp experiment för att testa och bevisa uppsatta hypoteser.

·       Har direkt kundkontakt och sätter upp mål och rutiner för kampanjerna tillsammans med kund.

·       Jobbar med kunders KPI:er och se till att driva kunden mot sina mål.

·       Leder Ateles mot mer konverteringsinriktad utveckling. 

Vad vi tror att du har med dig sedan tidigare

Minst 3 års erfarenhet av konverteringsoptimering och/eller analysarbete samt har:

·       Erfarenhet av att ta fram testdata, skapa hypoteser och implementera A/B-testning samt olika verktyg för detta.

·       Erfarenhet av att hantera stora datamängder.

·       Erfarenhet av ecom och större webbprojekt.

·       Kunskaper om UX och att kunna ta fram wireframes och funnel maps baserat på insikter och tester.

·       Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Vem vi tror att du är

Eftersom konvertering är ditt ess i rockärmen tror vi även att du är driven och ofta lyckas vinna över folk på din sida. Du lyckas vända dåliga dagar till bra och gillar att jobba i team där ni tillsammans bygger både affärsvärden och Ateles. Vi tror att du är målinriktad och analytisk men framföra allt att du har viljan att lyckas, både personligt och professionellt.

Ansökan

För frågor gällande tjänsten, kontakta Tobias Lindström, Head of People & Performance, på tobias.lindstrom@ateles.se eller +46 73 640 92 32

Ansök genom att maila CV och personligt brev till tobias.lindstrom@ateles.se, skriv CRO-specialist i ämnesfältet.

Vi ser fram emot din ansökan!