Glava

 

Om glava

Glava är marknadsledande i Norge inom byggisolering, tak och teknisk isolering. Glavagruppen omsätter 1,3 miljarder NOK och har över 400 anställda. Glava är kända för att vara en nytänkande aktör i B2B segmentet.

 
Glava1.jpg
 

projektet

Professionella inköpare är också konsumenter och det är därför ett krav att e-handelslösningar inom B2B håller samma höga standard som kunderna är vana vid från sina inköp i en B2C-handel. Glava var tidigt ute med att förstå detta och insåg att de var tvungna att göra nya investeringar och erbjuda nya tjänster till kunderna för att behålla sin position som ett innovativt företag. De valde därför att utveckla en e-handel som skulle rikta sig mot professionella kunder som tidigare köpte varor via Glavas säljkontor.

 
glava webb.png
 

Lösningen

Lösningen blev en e-handel baserad på Magento med inloggning för kunderna och integration mot affärssytemet IFS. Glavas kunder har nu möjlighet att beställa varor direkt på webben utan att behöva ringa in till Glavas säljkontor eller besöka en fysisk butik. Kunderna har anpassade profiler mot sina specifika avtal och möter ett kundanpassat gränssnitt. I e-handelsbutiken får de översikt över befintliga och tidigare lagda beställningar samt kan hämta ut aktuell produktdokumentation. I kombination med säljkontoret bidrar den nya e-handeln till högre service för kunderna och en mer effektiv arbetsdag för Glava samtidigt som de behåller sin position som en innovativ aktör i B2B-segmentet.

 
 
 

Är du intresserad av att veta mer?

Kontakta Philip Ryott på philip.ryott@ateles.se eller +46 702 95 44 33, alternativt lämna dina kontaktuppgifter så återkommer vi så snart som möjligt.

 
 
Hantering av persondata *