Ateles är ett av de främsta oberoende konsultbolagen inom digital handel och utökar nu sin supportavdelning. Tjänsten som utvecklare är perfekt för den nyfikne som drivs av att lösa problem. Det är en varierande roll med mycket problemlösning, där du genom ett gediget detektivarbete löser det mesta! Är du den vi söker?

Om tjänsten

Ateles är ett av de främsta oberoende konsultbolagen inom digital handel! Genom marknadsledande standardplattformar levererar de innovativa och användarvänliga lösningar med fokus på affärsnytta åt sina kunder som exempelvis är Gina Tricot, Daniel Wellington, Gant, Brothers och Maxbo. Ateles vision är tydliga; att bli Nordens bästa arbetsplats. Vill du vidareutvecklas inom organisationen finns det utrymme för detta på sikt, så länge du trivs och visar framfötterna!

Du kommer ingå i ett team och det finns stort utrymme att ta hjälp av dina kollegor men stora delar av arbetet utför du självständigt. Under din första tid på Ateles kommer du även få en mentor som hjälper dig i din nya roll. Du kommer att felsöka i kod och genom en grundlig analys hitta den information du behöver för att lösa kundens ärende. Rollen är kundfokuserad och du kommer att hjälpa våra kunder via telefon och mail. Du har en viktig funktion i strävan mot vår mission; Nordens bästa digitala handel.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Ateles.

Arbetsuppgifter

Du får här en varierande roll i den bemärkelsen att de problem som dyker upp ofta är nya, vilket ställer stora krav på din problemlösningsförmåga. Du sitter nära dina kollegor så möjligheten att bolla idéer och lösningsförslag är stora. Du kommer exempelvis att:

  • Ha daglig kundkontakt.

  • Läsa dig in på kundens ärende där du med hjälp av telefon eller mail skapar dig en förståelse för kundens problem, främst genom att ställa uppföljande frågor kring problemet. Du håller även kunden uppdaterad under processen gång.

  • Felsöka i system, läsa loggar och återupprepa problem.

  • Vara i kontakt med leverantörer för att finna lösningar mellan systemen.

Tjänsten passar dig som gillar kundkontakt och stort ansvar, där du älskar felsökning och detektivarbete. Hittar man ett område som man tycker är extra kul så finns det möjligheter att utvecklas inom det området.

Vi söker dig som

Har arbetslivserfarenhet från en liknande roll, exemeplvis 2nd eller 3rd line support, alternativt har högskoleutbildning inom relevant område exempelvis datateknik eller webbprogrammering.

  • Har grundläggande kunskaper inom ett eller flera programmeringsspråk exempelvis PHP, .NET, HTML, CSS och JavaScript.

  • Är obehindrad i svenska och engelska, i både tal och skrift då du dagligen kommunicerar med kollegor och kunder.

Det är meriterande om du

  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en supportfunktion.

Som person har du en god servicekänsla samtidigt som drivs av att lösa problem på ett strukturerat sätt. Du tar fullständigt ansvar för ditt eget arbete vilket du utför med noggrannhet, vilket gör att du levererar kvalitativ hjälp till Ateles kunder. Vidare är du en teamplayer och samarbetar gärna med dina kollegor.

Övrig information

  • Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.

  • Arbetstider: Dagtid 8-17, då du ska vara tillgänglig för Ateles kunder.

  • Placering: Linköping

Ansökan

För information: I denna rekrytering samarbetar Ateles med Academic Work. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Academic Work på lin01@academicwork.se.