Maxbo

 

Om Maxbo

Norska byggkedjan Maxbo tillhör Løvenskiold Handel, som är Løvenskioldkoncernens största affärsområde. Maxbo har en solid position på marknaden med över 60 Maxbo byggbutiker, Maxbo supermarket och Maxbo Proff. Bolaget har en offensiv och ambitiös digital strategi där onlineshopping och omnikanal är de viktigaste byggstenarna.

 
 

projektet

Huvudsyftet med onlinebutiken är att göra det möjligt för kunden att handla närsomhelst under dygnet och därmed öka Maxbos lönsamhet. Deras ambitioner att skapa de bästa onlinelösningarna för byggindustrin, både gentemot konsumenter (B2C) och företag (B2B).

Gentemot konsumenter är huvudmålet att öka tillgängligheten både inom och utanför lagrets öppettider. Gentemot företag ligger fokus vid att skapa en lösning som effektiviserar och tydliggör inköpen samt gör att den praktiska informationen blir mer lättillgänglig.

 
maxbo mockup.jpg
 

Lösningen

Centralt för samarbetet med Ateles är fokus på SEO, konvertering och lönsamhet. Ateles erbjuder en unik kombination av teknisk expertis och affärsförståelse som har blivit en av de viktigaste drivkrafterna för vidareutveckling av den digital handeln på Maxbo.

Lösningen bygger på e-handelsplattformen Magento som har integrerats med Product Information Management (PIM) från Pimcore. Denna integration är anpassad till Maxbos unika behov och krav på en omfattande kundupplevelse i både de digitala och fysiska kanalerna. Den förenklar även arbetet med produktinformation och digital presentation i alla försäljningskanaler.

Maxbo anser att kombinationen av bra vägledning och produktinformation, brett utbud och flexibla leveransalternativ tillsammans med rätt pris gör online-butiken attraktiv för sina kunder.

 
 
 

Är du intresserad av att veta mer?

Kontakta Philip Ryott på philip.ryott@ateles.se eller +46 702 95 44 33, alternativt lämna dina kontaktuppgifter så återkommer vi så snart som möjligt.

 
 
Hantering av personuppgifter *